• @george1421 bonsoir george, vraiment je te dois une fiere chandel. pour le moment je travail sur l’installation de mes applications vscode, putty, dobe reader etc. je vais le faire avec ansible. apres cette etape, je travaillerais sur l’AD. merci beaucoup pour ton aide. je te tiendrais au courant si j’ai reussi à joindre mon domaine. et en passant j’utilise windows serveur 2016 et un ubuntu serveur 18.04. je travail sur virtualbox. et en passant je cherche comment avoir directement internet sur mes VM clientes après le déploiement.

• Moderator

@julio There are a few more but if you google for “”

https://github.com/PierreGode/Linux-Active-Directory-join-script/blob/master/ADconnection.sh

Details on connecting with command line (you make the bash script then)
    https://www.redhat.com/sysadmin/linux-active-directory

The idea is when you build your golden/master image you have all of the drivers and software install needed to connect with AD.

Then you can create a script that runs the first time the linux computer boots after fog imaging. That script will connect the computer to AD. Once the script runs once then it will turn off and never run again. In MS Windows it has that feature in a batch script called setupcomplete.cmd. When windows is finished setting itself up and before it displays the login screen it runs that batch script to complete the windows setup with administrator defined tasks. You just need to duplicate that function with linux.

• @george1421 merci beaucoup george. je vais me mettre au travail et si j’ai du mal je reviendrais vers toi.
    si c’est possible. si tu as encore d’autre lien à me proposer je l’accepte volontier.

• Moderator

@julio Forgive me since my French is not 100%, but what I read is you want to deploy a target computer that is either debian or ubuntu. You want to connect to an LDAP service to allow users to log onto the linux computers with a single password. You say that windows AD is to complicated.

I think since you have windows AD already setup that is the best choice for you instead of setting up openldap and have a second authentication database. You say that connecting to AD is a problem. What stops you from connecting to AD? Is there a technical reason? Or just too many steps to connect to AD?

What I think could happen is that you deploy a linux computer to a target computer, then run a FOG snapin that connects the target computer to windows AD using a script. I did a quick google search and I do find examples of scripts that do what you want. https://github.com/Makubo/linux-ad-join is one example.

If you setup openldap, you will still need to script the target computer so that it connects to your openldap server. So the amount of work is the same. If the people that will use these linux computers also use microsoft windows, then windows AD is the best choice.

• Bonjour george, désolé de revenir sur cette question.
    je déploie des sytèmes d’exploitation linux ubuntu desktop et debian desktop. c’est pour une ecole et j’aimerai une fois la machine déployer quelle rejoigne un server ldap pour l’authentification des utilisateurs. etant donnée que rejoindre un domaine n’est pas facile, es ce possible de gerer avec un openldap. si quelqu’un peut m’orienté je serais très ravie. merci à vous.

• Moderator

@julio The web ui is programmed in PHP.

324

8.0k
Users

14.9k
Topics

140.7k